ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود آیا ارتباط و دوستی قبل از ازدواج، شناخت کامل را تأمین می‌کند؟ چت‌کردن به جای حرف‌زدن در روابط زناشویی! اختصاصی | تصاویری از آتش‌سوزی شفت گیلان افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان‌رضوی دل‌درد‌های کودکتان را این‌گونه تسکین دهید
سرخط خبرها

افزایش ۱۰ درصدی مراجعات ناباروری | عوامل محیطی و افزایش سن ازدواج در صدر دلایل نازائی+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۲۶۸۸
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
افزایش ۱۰ درصدی مراجعات ناباروری | عوامل محیطی و افزایش سن ازدواج در صدر دلایل نازائی+ فیلم
رئیس مرکز ناباروری میلاد در نشست خبری بازدید از این مرکز از افزایش سن ازدواج در دختران و تاثیر منفی آن بر باروری سخن گفت.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر نیره خادم در این نشست با اشاره به فعالیت این مرکز تخصصی ناباروری گفت: این مرکز در سال ۱۳۶۸ راه اندازی شد و تا سال‌های ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵، به درمان‌های تخصصی و فوق تخصصی ناباروری اقدام می‌نمود؛ زیرا تنها مرکز ویژه این امر بوده است.

وی ادامه داد: اکنون مراکز خصوصی‌ای نیز در مشهد دایر هستند و به ما کمک می‌کنند و از این طریق، امکان معاینه و کمک بیشتری به زوجین نابارور خواهیم داشت و در حوزه علمی نیز باعث پیشرفت یکدیگر شده ایم.

دکتر خادم در ارتباط با آمار مراجعان به این مرکز اظهار کرد: عموما بانوان با سن بالاتر از استاندارد سن بارداری، مخاطبان این مرکز هستند که سطح تولید تخمک در آنان ضعیف است. همچنین آقایانی که دارای اسپرم‌های ضعیف می‌باشند نیز به این مرکز مراجعه می‌کنند.

افزایش ۱۰ درصدی مراجعات ناباروری

استاد دانشگاه و متخصص زنان و زایمان در ادامه به دلایل افزایش میزان ناباروری زنان اشاره و توضیح داد: نخستین عامل در افزایش سطح ناباروری زنان، افزایش سن ازدواج است. باید دانست میزان ناباروری زنان در سنین بالاتر از ۳۰ سال، ۲ برابر مردان است و این روز‌ها شاهد ازدواج‌های بالای ۳۰ سال در بین بانوان هستیم.

وی ادامه داد: تاثیر آلاینده‌های محیطی و آلودگی هوا، دست کمی از تاثیر سن ازدواج ندارد و سبک زندگی جدید و انتشار آلاینده‌های مختلف در هوا و زیست روزانه ما با این عامل محیطی، عامل مهم دیگر در افزایش نازائی و ناباروری است.

خادم با اشاره به افزایش مراجعات به این مرکز و سایر مراکز مشابه یادآور شد: اینک بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش مراجعات داریم. تخمدان دختران ما نسبت به گذشته بسیار ضعیف شده است و یائسگی زودرس و سبک زندگی اشتباه نیز موثر است. پیشنهاد من به بانوان این است که حداقل روزانه نیم ساعت ورزش یا پیاده روی داشته باشند.

 

افزایش ناباروری در زنان | عوامل محیطی و افزایش سن ازدواج در صدر دلایل نازائی

آمار مراجعات حوزه ناباروری طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ در مشهد

رئیس مرکز ناباروری میلاد با اشاره هزینه‌های درمان مشکل ناباروری گفت: مراکز خصوصی به مراتب گرانتر هستند. پیشتر ۸۵ درصد از هزینه‌ها توسط دولت داده می‌شد. پس از عقد قرارداد با بیمه، ابتدا مقرر شد تا ۹۰ درصد از هزینه‌ها به بیمه واگذار شود؛ اما اکنون بیمه‌ها در حدود ۵۰ درصد از هزینه‌ها را پوشش می‌دهند.

وی در مورد تجهیزات و دارو‌های این حوزه نیز اشاره کرد: طی چند سال گذشته تمامی دارو‌های ناباروری خارجی بودند. اکنون دارو‌های داخلی در شرایطی خوب و تقویت شده هستند و با نمونه‌های خارجی برابری می‌کنند. در حوزه تجهیزات نیز خوشبختانه کمبودی نداریم و وسایل به روز رسانی شده است.

پوشش بیمه درمان ناباروری باید تقویت شود

دکتر خادم در مورد هزینه‌های درمان در دو بخش دولتی و خصوصی گفت: در بخش خصوصی، ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه تخمک کشی و انتقال جنین محاسبه می‌گردد که از این مقدار، در حدود ۴ تا ۵ میلیون از هزینه‌ها توسط بیمه داده می‌شود.

وی ادامه داد: در مراکز دولتی، همین اقدامات چیزی حدود ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که تفاوت چندانی با بخش خصوصی ندارد. اما نکته قابل توجه، تعهدات بیمه است که در بخش دولتی، ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از مبلغ مذکور توسط بیمه تامین اجتماعی و ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از مبلغ توسط بیمه سلامت تامین می‌گردد و مابقی برعهده بیمار است.

 

افزایش ناباروری در زنان | عوامل محیطی و افزایش سن ازدواج در صدر دلایل نازائی

آمار ابتدایی در سال ۱۴۰۱ مراجعات حوزه ناباروری

خادم خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت درمان، جلسات متعددی با بیمه برگزار شده است که به مرور زمان شاهد پوشش بیشتر بیمه‌ای برای زوج‌های نابارور هستیم. همچنین بسته‌های حمایتی به مرور زمان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زوج‌های نابارور داده خواهد شد و قرار است طرح نشان دار شدن زوج‌های نابارور به زودی انجام شود تا جامعه آماری ما مشخص‌تر باشد. گفتنی است از بین سازمان‌های بیمه ای، بیمه سلامت بیش از بقیه بیمه‌ها در این حوزه فعالیت می‌کند.

موفقیت ۴۰ درصدی عمل‌های ناباروری

رئیس مرکز ناباروری میلاد در پایان با اعلام اینکه عمل‌های IVF در این مجموعه با موفقیت انجام می‌گیرد اظهار کرد: ۳۹ تا ۴۰ درصد از عمل‌های انجام شده با موفقیت همراه است.

دکتر خادم ادامه داد: از آنجا که ما تمام بیماران مراجعه کننده را پذیرش و اقدامات لازم را برای ایشان انجام می‌دهیم، باید اعلام کنم این مرکز روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ آزمایش سنوگرافی و به شکل متوسط چیزی در حدود ۵ تا ۷ عمل IVF انجام می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->